شکایت آموزش و پرورش علیه یک سریال نمایش خانگی سرگذشت تلخ زنی در مشهد که به تله مرد شیطان صفت افتاد جوان مرگ مغزی در مشهد به چهار بیمار زندگی دوباره بخشید (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) لغو ۲ پرواز ایلام - تهران به علت شرایط نامساعد جوی (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) متناسب‌سازی حقوق بیشترین دغدغه بازنشستگان است آخرین جزئیات درباره نحوه دایمی شدن قرارداد‌های کارگران، مدت زمان بیمه بیکاری و میزانِ حق مسکن تداوم بارش باران در نقاط مختلف کشور (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) اگر تیغ ماهی در گلو گیر کرد چه کار کنیم؟ ساعت اوج یعنی چه و چرا باید برق کمتری مصرف کنیم؟ دمنوش‌هایی که شکم و پهلو را آب می‌کنند | بهترین زمان خوردن دمنوش لاغری چه کسانی نباید آب زرشک بخورند؟ | آب زرشک را چه زمانی بخوریم بهتر است؟ فیش‌های حقوقی جدید بازنشستگان تامین اجتماعی و مستمری بگیران صادر شد+جزئیات و لینک سامانه (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) استقبال کم فرهنگیان از طرح بکارگیری دوباره بازنشستگان تماشای تلویزیون برای چه سنی ممنوع است؟ اسید‌های آمینه به عنوان پیش‌ساز پروتئین‌ها و به عنوان مکمل غذایی «تروما» چهارمین علت مرگ در دنیا 
سرخط خبرها

به‌جای ورزش‌کردن، قرص بخورید!

  • کد خبر: ۲۱۸۶۸۸
  • ۰۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۵
به‌جای ورزش‌کردن، قرص بخورید!
دانشمندان مشغول تولید قرصی هستند که می‌تواند ورزش‌کردن را شبیه‌سازی کند.

به گزارش شهرآرانیوز، متأسفانه، با مشغله بسیار، ما همیشه فرصتی برای ورزش‌کردن نداریم و این می‌تواند روند کاهش وزن ما را بسیار دشوار کند؛ بااین‌حال، این موضوع ممکن است به‌زودی رفع‌ورجوع شود، زیرا محققان در حال کار روی یک «قرص ورزش» هستند که می‌تواند انقلابی در نحوه کاهش وزن افراد ایجاد کند.

تحقیقات قبلی در مورد قرص‌های ورزشی را دیده‌ایم که می‌توانند به تقویت برخی از سیگنال‌های مغزی مشابه با ورزش کمک کنند. درحالی‌که این قرص‌ها برای بیماران در معرض خطر که به برخی از مزایای ورزش بدون نیاز به انجام فیزیکی آن نیاز دارند عالی هستند، در واقع اثرات فیزیکی ورزش را تقلید نمی‌کنند.

درحالی‌که قرص‌های ورزشی قبلی تنها روی سیگنال‌های مغزی کار می‌کردند، این محصول جدید (حداقل در سلول‌های جونده) بر سلول‌های عضلانی نیز تأثیر می‌گذارد. این قرص جدید می‌تواند راهی برای درمان بیماری‌هایی مانند آتروفی عضلانی و حل مسائل پزشکی که در آن‌ها نیاز به تحریک واقعی عضلات وجود دارد پیش روی دانشمندان و پزشکان بگذارد. همچنین، این روش، در صورت تأیید، می‌تواند مثل داروهایی عمل کند که در حال حاضر برای کمک به درمان چاقی و کاهش وزن استفاده می‌شود.

البته این قرص به طور کامل جایگزین تمرینات ورزشی نخواهد شد: همان‌طور که محققان پروژه می‌گویند، هیچ جایگزینی ورزش وجود ندارد و اهمیت ورزش بیش از هر چیز دیگری است؛ بااین‌حال، قرصی مانند این به طور بالقوه می‌تواند تأثیر ورزش را بر بدن شما افزایش دهد و کار را برای افرادی که در تلاش برای رسیدن به اهداف دلخواه خود در ورزش هستند آسان‌تر کند.

محققان، این هفته، در انجمن شیمی آمریکا (ACS)، درباره تحقیقات خود روی قرص ورزش به گفتگو پرداختند. اگر تحقیقات روی این قرص ادامه یابد، می‌تواند کاربردهای زیادی داشته باشد، به‌خصوص در مواردی که بیمار به طور کامل قادر به ورزش‌کردن نیست. این قرص می‌تواند به کاهش آتروفی عضلانی و همچنین به ضعف ناشی از افزایش سن، سرطان و سایر بیماری‌ها کمک کند.

منبع: گجت‌نیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->